Achtergrond & opinie

Nieuwe inzichten en ideeën ontstaan vaak door met anderen van gedachten te wisselen. Wij gaan daarom graag met je in gesprek. Op deze pagina delen we allerlei gedachten over marketing en innovatie. We vertellen ook iets meer over onszelf, onze visie en onze eigen ontwikkeling. We nodigen je van harte uit om daar op te reageren. Laat van je horen!

Even voorstellen

Er wordt gezegd dat Indianen bij de geboorte een 'tijdelijke' naam kregen. Later kregen ze dan een nieuwe naam. Een naam die echt bij je past. Dat is onmogelijk bij je geboorte, omdat je karakter en je ... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
22 mei 2018

Vanwaar die naam?

Mendeleo. Het was een hele klus om tot deze naam te komen. Ik heb veel inspiratie uit Beethovens Negende Symfonie gehaald. En die had niet bestaan zonder An die Freude, het gedicht van Friedrich Schiller. (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
25 juni 2018

Het oogmerk: vooruitgang

Stephen Hawking organiseerde een feestje. Met alles erop en eraan. Hij maakte dit pas na afloop bekend, zodat alleen tijdreizigers op de hoogte zouden zijn. Zoals verwacht, was er niemand... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
17 oktober 2018

Wie is de doelgroep?

Mendeleo richt zich op ambitieuze ondernemers die niet genoeg tijd en/of expertise hebben om alle kansen te benutten die ze zien. Ze zijn vooruitstrevend en vinden het belangrijker dat... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
7 januari 2019

Hoe kies je je doelgroep?

Kader de doelgroep af, totdat een overzichtelijke groep overblijft. Kijk naar je eigen voorkeuren, sterktes en zwaktes en houd rekening met concurrentie. Probeer genoeg cijfers te vinden om... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
15 januari 2019

Waarom marktonderzoek?

Marktonderzoek vergroot je kennis van de klant, waardoor je die beter kunt bedienen. Verder vermindert het risico's door aannames te beperken, kan het een kostbare concurrentiestrijd... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
17 januari 2019

Het effect van het oogmerk

Bij Mendeleo is 'vooruitgang' het oogmerk. Dat beïnvloedt teveel zaken om op te noemen. Ik benoem hier een aantal verschillende, zodat je een idee  krijgt hoe die invloed werkt is en wat ... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
2 maart 2019

Held 1 - Ludwig van Beethoven

Beethoven voltooide negen symfoniën. Vrij weinig, als je het vergelijkt met Mozarts 68 of Haydns 106. Toch wordt Beethovens bijdrage als minstens zo waardevol beschouwd. Vanwege de enorme ontwikkeling die ... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
19 maart 2019

Prometheus & Mendeleo

Wat heeft een verzonnen, klassieke titaan met een bureau voor marketing en innovatie te maken?
Epimetheus en Prometheus waren broers, één generatie ouder dan ... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
30 april 2019

Marketing ≠ promotie

Wat is marketing? Hier vind je de definitie en de verschillende aspecten van de marketingmix: het aanbod, de prijsstelling, de distributie en de promotie. Mendeleo besteedt veel aandacht aan ... (lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
25 mei 2019

De nieuwe wereldeconomie

Ik heb een merkwaardige hobby. In plaats van tv of Netflix kijk ik naar toespraken, persconferenties en interviews. Bij voorkeur met controversiële mensen. Zo keek ik alle Engelstalige interviews met Assad van ...(lees verder)

Merwin Feitsma

Merwin Feitsma
15 juni 2019

Dank je! We hebben je aanmelding ontvangen.
Bijna goed. Check nog even of alles klopt.