Over Mendeleo

Mendeleo is een marketing-innovatiebureau uit Amsterdam.
Bekijk ons aanbodBel ons

Visie

Deze eeuw kan de mens onsterfelijk worden. Of uitsterven. Het verschil maken we zelf. Wij kiezen voor vooruitgang en storten ons op grote uitdagingen.Niemand kan dat alleen en dus werken we samen. Met collega’s, leveranciers, klanten en zelfs concurrenten. Onze rol?

Mendeleo creëert winstgevende oplossingen. Die bestaan uit aantrekkelijke producten/diensten waar alle andere marketingaspecten perfect op zijn afgestemd. Onze partners zetten dat vervolgens in de markt en profiteren ervan.

Wij helpen goede bedrijven om het beste uit zichzelf te halen (marketing). En daarna de grens weer te verleggen (innovatie). Zo bouwen we uitblinkers: bedrijven die uitstekend presteren én bijdragen aan een mooie toekomst.

Visualisatie van de visie van Mendeleo
sluiten

Grote uitdagingen bedreigen onze vooruitgang. Enkele voorbeelden: ouderdom en ziekte, energievoorziening, vervuiling en woestijnvorming, oorlog en democratie, waterveiligheid en voedselzekerheid enz.

Wat bieden wij precies?

Missie

In 2024 ontwikkelen we een winstgevende oplossing voor een maatschappelijke uitdaging van Amsterdam Nieuw-West. Lees meer...

Kernwaarden

Samenwerking

Samen staan we sterk. Leveranciers, klanten, medewerkers of concurrenten zijn allemaal welkom om mee te doen. Laat weten hoe jij kunt bijdragen aan de uitdagingen van vandaag en dan gaan we samen aan de slag!

Perfectie

Haal het beste uit jezelf! Met aandacht voor detail en vakmanschap kunnen we samen mooie dingen doen en je volledige potentieel benutten. Om vervolgens de grens weer te verleggen.

Plezier

Geniet van het leven! We werken keihard aan de meest serieuze uitdagingen in de wereld en dat gaat het beste met een lach en een goed feest op zijn tijd.

Positionering

Positionering Mendeleo

Marketing bestaat uit een groot aantal aspecten. De bekendste zijn de vijf P's: propositie (product of dienst), promotie, prijs, plaats en personeel. Bij Mendeleo, een marketing-innovatiebureau, ligt de nadruk op de propositie en de ontwikkeling daarvan. Zo onderscheiden we ons van de bekende marketing-communicatiebureaus, waar het accent op de communicatie ligt.


Wij geloven namelijk dat het veel makkelijker is om een aantrekkelijk aanbod in de markt te zetten dan om te proberen de tekortkomingen van een matige propositie te compenseren met overdadige promotie. Toch gebeurt dat veel, waardoor marketing onnodig een slechte naam heeft gekregen en sommigen het gebakken lucht noemen.


Wij vinden marketing natuurlijk belangrijk. De wereld (en dus de markt) verandert namelijk voortdurend: nieuwe technologieën komen op, de maatschappij ontwikkelt zich, concurrenten zijn continu in beweging enz. Samen met onze klanten blijven we nieuwe proposities ontwikkelen, zodat zij de veranderingen op tijd en in hun voordeel kunnen gebruiken.

Achtergrond & opinie

Nog steeds nieuwsgierig? Op ons blog vind je meer achtergrondinformatie over Mendeleo, over hoe wij onze wereld zien en over marketing en innovatie.

Over de oprichter van Mendeleo

Pasfoto Merwin

Mijn achtergrond

Exacte vakken liggen mij goed. Daarom voltooide ik het gymnasium met een bètapakket (plus economie), waarna ik werd opgeleid tot werktuigbouwkundige. Vervolgens ging ik bij een ingenieursbureau werken.

Al gauw besefte ik dat ik veel van mijn interesses niet kwijt kon in mijn dagelijkse werkzaamheden. Na wat experimenten in de muziek besloot ik verder te studeren aan de TU Delft. Ik volgde strategic product design aan de faculteit industrieel ontwerpen, waar ik afstudeerde op (audio) branding. Zo kon ik uiteindelijk techniek, commercie en creativiteit combineren.

“O imagination, the greatest treasure of mankind, the inexhaustible spring of which both the artist and the scholar come to drink, remain with us, even though acknowledged and revered only by the few.” - Franz Schubert

Waarom Mendeleo?

Veel ondernemers kiezen daarvoor vanwege de vrijheid. Dat geldt ook voor mij. Verder vind ik het mooi om iets te creëren, door te ontwikkelen en op te bouwen. Het vermogen van mensen om niet-bestaande dingen te bedenken, te maken en te verbeteren fascineert me. Ik zoek dat in kunst – met name muziek –, maar ook in producten, merken en bedrijven.

Ook natuurkunde, filosofie, geschiedenis, economie, internationale betrekkingen, technologie en psychologie vind ik erg interessant. In Mendeleo komen veel van deze interesses samen en kan ik het werk doen dat ik leuk vind. Ik kan mijn eigen onderneming opbouwen en tegelijk anderen helpen om hun bedrijf verder te ontwikkelen.

Ondertekening