Gepubliceerd op:
2/7/2020
10/10/2020
Pasfoto Merwin
Bijgewerkt op:
11/10/2020

Ondernemen tijdens een recessie

Hier volgt een kort verslag van een gesprek uit de reeks "Ondernemen tijdens een recessie." Dit is een reeks gesprekken met ondernemers en onderzoekers over de vraag hoe je als mkb met een recessie om moet gaan. Je kunt alle gesprekken hier terugvinden.

Denk strategisch!

Op 26 juni sprak ik met Co van 't Hek over het ondernemen in recessietijd. Co is voorzitter van de raad van commissarissen van de Van 't Hek Groep. Hij heeft eigenlijk alle recessies sinds de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Eerst als zoon van de eigenaar, later als mede-eigenaar en uiteindelijk in zijn huidige rol.

Beluister het hele gesprek onderaan deze pagina. Hier volgen de belangrijkste lessen:

  1. Houd altijd je oren en ogen open en durf kansen te grijpen als ze voorbij komen. Een voorbeeld: neem een bedrijf over als de prijs gunstig is.
  2. Blijf vernieuwen. Pas op dat je niet te behoudend bent.
  3. Een klein bedrijf is flexibeler en wendbaarder dan een groot bedrijf. Dat is een voordeel in turbulente tijden.
  4. Verkoop bezittingen om je liquiditeit op orde te houden.
  5. Pas je prijzen aan op de omstandigheden.

Zie ook

No items found.
Dank je! We hebben je aanmelding ontvangen.
Bijna goed. Check nog even of alles klopt.