Volledige Merkidentiteit

Ontwikkel een complete merkidentiteit.
Aan de slag!

Wat is een merkidentiteit?

Je merkidentiteit is een complete beschrijving van je merk. Het is niet alleen het gezicht van je bedrijf, maar ook de persoonlijkheid die daar achter zit. De identiteit beschrijft wie je bent. De volledige merkidentiteit bevat alle elementen van een merk, zoals de kernwaarden, positionering, oogmerk, visie, missie, en meer: we voegen ook symbolen, helden, muziek en evt. een pay-off, naam en logo toe.

Wij vatten de merkidentiteit samen in één overzicht dat je makkelijk binnen en buiten de organisatie kunt communiceren. Zo weet men in één oogopslag met wie ze te maken hebben.

Wie heeft een merkidentiteit nodig?

Zodra je bedrijf interactie heeft met iemand anders, krijgt die ander een indruk van je. Als je wilt dat dat de juiste indruk is, moet je eerst nadenken over wie je eigenlijk bent als bedrijf. Een merkidentiteit bepalen dus.

Een merkidentiteit is voor ambitieuze ondernemers die hun uitstraling willen professionaliseren en/of nieuwe stappen met hun onderneming gaan zetten. Veel ondernemingen komen op dit punt als ze zo’n 7 - 12 medewerkers in dienst hebben, nieuwe markten gaan betreden of hun productaanbod uitbreiden. Dat geldt ook voor B2B.

Hoe bepalen wij een merkidentiteit?

Ten eerste creëren we geen merkidentiteit; we stellen vast welke identiteit er al is. Dat doen we in een reeks workshops met medewerkers, klanten en leveranciers.

Vervolgens maken we een concept van de merkidentiteit, die we met een aantal mensen uit het bedrijf bespreken.

Tenslotte leggen we de definitieve merkidentiteit vast op een zogenaamd brand sheet.

Wat levert een merkidentiteit op?

Een identiteit laat zich niet makkelijk in woorden vangen. Daarom creëren wij een brand sheet, een visueel overzicht met alle belangrijke aspecten van de merkidentiteit: natuurlijk de naam en het logo, maar ook de visie, missie, het oogmerk (ook bekend als purpose), positionering, kernwaarden en meer.‍

Een brand sheet kun je heel gemakkelijk intern en naar de buitenwereld toe communiceren. Dat is erg handig als je bijvoorbeeld door iemand een website wilt laten bouwen, als je nieuwe mensen aanneemt of snel je bedrijf wilt introduceren.

Je merk is het gezicht van je bedrijf. En dan gaat het niet alleen om je huisstijl en je logo, maar vooral om de persoonlijkheid die het uitstraalt. Kortom, je hele identiteit.

De voordelen van een merkidentiteit

Een sterk merk:

  • trekt de juiste klanten en medewerkers aan,
  • zorgt voor publiciteit en aanbevelingen,
  • is geld waard,
  • bindt klanten en medewerkers aan je bedrijf,
  • helpt bij het nemen van beslissingen,
  • stimuleert de verkoop.
"Too many companies want their brands to reflect some idealised, perfected image of themselves. As a consequence, their brands acquire no texture, no character and no public trust." - Richard Branson

Wat kost een merkidentiteit?

Het complete pakket kunnen we (voor bestaande merken) aanbieden voor €4.500 (excl. BTW). Dit omvat in ieder geval je kernwaarden, oogmerk, visie, missie en positionering.

Voor nieuwe merken moet vaak alles nog helemaal bedacht worden, inclusief een naam en logo. De prijs daarvoor is op aanvraag en in overleg te bepalen.

Klik hier en neem nu contact op.

Zie ook: